Qui pot sol·licitar aquesta bonificació en la taxa d'escombraries?
Se els aplicarà quota zero euros a aquells subjectes passius, pensionistes i altres persones que no convisquin a costa d'unes altres, els ingressos de les quals, sumats tots els de la unitat familiar no superin l'import del Salari Mínim Interprofessional.
Cuando s'acrediti degudament que el sol·licitant o algun dels membres de la unitat familiar tenen reconegut un grau de minusvalidesa igual o superior al 65%, el límit d'ingressos a considerar serà del 125% d'aquest salari mínim interprofessional.
Què haig d'aportar?
1.- Certificat d'ingressos per qualsevol concepte de les persones que visquin al domicili i, especialment els següents:
a) Acreditació suficient dels INGRESSOS que obtinguin les persones majors de 16 anys membres de la unitat familiar: certificació expedida per l'empresa empresa ocupadora o, si la persona consta donada de alta com a autònoma, fotocòpia per a la seva compulsa de les últimes declaracions trimestrals d'ingressos fetes a Hisenda.
b) Certificats originals sobre PENSIONS pròpies i alienes al Sistema de la Seguretat Social i, si escau, de Clases Pasivas, Serveis Socials o Mutualitat, de cadascun dels membres de la unitat familiar.
c) INFORME DE VIDA LABORAL original expedit per la SEGURETAT SOCIAL, dels membres de la unitat familiar majors de 16 anys i menors de 65 anys i que es trobin en alguna de les següents situacions: treballant o en desocupació, o ser pensionista d'invalideu permanent total o viduïtat. Ho pot obtenir al seu domicili cridant al 901 50 20 50.
d) Certificats originals del SEPE sobre inscripció i percepcions econòmiques o sol·licitud de subsidi dels membres de la unitat familiar majors de 16 anys i menors de 65 anys.
2.- Fotocòpia de l'últim REBUT D'ESCOMBRARIES. En el cas que el titular del rebut hagi mort o no pertanyi a la unitat familiar, haurà d'efectuar el canvi de titularitat en EMUASA.
3.- Acreditació de l'ESTAT CIVIL i de l'ús o destinació dels IMMOBLES propietat dels membres de la unitat familiar, si escau. Si fos casat/a o vidu/a acompanyi fotocòpia del llibre de la inscripció del matrimoni en el Llibre de Família. En cas d'estar separat/a o divorciat/a, acompanyi fotocòpia de sentència o demanda, i conveni regulador.
4.- Autorització escrita de cadascun dels membres de la unitat familiar majors de 18 anys perquè recaptin a l'Agència Tributària Estatal les dades fiscals necessàries.
On se sol·licita?
En Registro General o en qualsevol registre de les Oficines de Pedanies i Districtes, o a través de la seu electrònica associada de l'AMT.
Canals disponibles per tramitar
Presencial
Sede Electrónica Asociada