Imaxe
AMT logo

Os impostos de Murcia poderán pagarse a través de Bizum, Apple Pay e Google Pay a partir de setembro

 

Tras sucesivas prórrogas, o Concello adxudica o servizo de xestión de tributos por 37 millóns e 4 anos á mesma empresa que viña prestándoo

 

«Fágoche un Bizum e págoche o que che debo». Esta frase, que manifesta unha forma de proceder que se volveu máis que usual entre amigos, coñecidos e familiares, vai poder aplicarse a partir de agora na relación, non tan íntima, que manteñen os veciños do municipio de Murcia coa Axencia Tributaria Municipal. Porque a partir do mes de setembro entrará en vigor o novo contrato do servizo de xestión de tributos que inclúe entre as súas novidades esta adaptación aos novos tempos.

Junto a este medio de pago 'en liña', moi vinculado á tecnoloxía móbil, tamén será posible recorrer ao uso de Apple Pay e Google Pay. Así, agora o mesmo pagarase co 'smartphone' un café que o selo do coche. Non será posible, polo momento, usar estas vías no caso do período de pago voluntario das sancións de tráfico, que son xestionadas por Policía Local, segundo puntualizaron desde o Consistorio.

El contrato para o cobro e xestión de tributos foi adxudicado finalmente este venres, por acordo da Xunta de Goberno municipal, á mercantil Xestión Tributaria Territorial SA cun custo de 36.908.919 euros para un prazo de catro anos -uns 9 millóns anuais, aínda que, ao ser un contrato de máximos, tratarase de rebaixar o custo final-, prorrogable a un máis. Trátase da mesma empresa que viña ofrecendo o servizo desde 2004 -despois de sucesivas licitacións-, segundo indicaron fontes municipais, aínda que nesta ocasión cunha denominación distinta tras a absorción da súa filial Tribugest.

"El edil de Facenda sinala que lle gustou unha remunicipalización pero que o Consistorio agora non dispón de medios para iso"

 

Este servizo foi privatizado polo PP nos inicios do milenio e desde entón o PSOE criticou en diversas ocasións esta externalización. Cs tamén puxo o foco nas últimas lexislaturas sobre o contrato. De feito, hai que lembrar que este se prestou nos últimos meses por Tribugest en virtude de «dúas prórrogas excepcionais, unha asinada en marzo e outra en novembro do 2021 e que vencían leste mesmo mes de agosto. O motivo desta demora atopábase, concretamente, nas reticencias do vicealcalde, Mario Gómez, a dar luz verde a un prego de cláusulas co que non estaba de acordo. Finalmente, a principios de 2022 o alcalde, José Antonio Serrano, avocouse as competencias de Contratación para posibilitar que seguise a tramitación do prego.

O edil de Xestión Económica, Enrique Lorca, recoñecía este venres que o seu ADN socialdemócrata lévalle a apostar polo público, pero, que «dado o tempo co que se contaba antes da caducidade do contrato, o Concello non dispuña de capacidade persoal e técnica para asumir unha remunicipalización». No entanto, sinalou que no próximos catro anos «deberíanse ir dando pasos para que, se non todo o servizo, polo menos parte, volva ser xestionado polo Consistorio», á vez que remarcou que o labor desenvolvido polos traballadores desta empresa está a ser «óptima».

Más facilidades para o pago

«Con este novo contrato ponse máis e mellores medios para facilitar ao máximo o pago de impostos e taxas, aumentando a recadación voluntaria», apostilaba en relación ás melloras que suporá a renovación do servizo. Así destacou, por exemplo, ferramentas como a 'conta fiscal do contribuínte', coa que se busca aumentar as domiciliacións; as subscricións a notificacións electrónicas; a extensión das canles de comunicación a través do Chatbot tributario, a ampliación dos medios de pago electrónicos; e o incremento do catálogo de servizos telefónicos.

Así mesmo, o adxudicatario deberá achegar locais situados en zonas céntricas e de fácil acceso no municipio tanto no centro da cidade -polo menos dúas-, como nas pedanías de Beniaján, Cabezo de Torres, O Palmar e Ponte Touciños e noutro tres por determinar.

 

Fonte: Diario A Verdade (05.08.2022)