Imagem
centromedios.murcia.es

Els murcians podran pagar els tributs a través de Bizum, Apple Pay i Google Pay

 

El municipi comptarà amb deu oficines permanents d'atenció al contribuent, set d'elles en pedanies

 

La Junta de Govern Local ha donat el vistiplau a l'adjudicació del Servici de col·laboració i de suport tècnic i material a l'aplicació dels tributs i altres ingressos municipals de l'Ajuntament de Múrcia.

Este nou contracte de col·laboració en la gestió tributària oferirà innovadors servicis d'atenció al contribuent, major eficàcia recaptatòria i menor cost per a l'Ajuntament.

L'empresa adjudicatària és la mercantil Gestió Tributària Territorial SA amb un cost de 36.908.919 euros per a un termini de quatre anys, prorrogable a un més.

El contracte, l'inici del qual es preveu per al pròxim mes de setembre, té per objecte les tasques complementàries de caràcter material, tècniques i de preparació, comprenent labors de recolze en matèria de gestió dels tributs municipals, de recaptació tant en voluntària com en executiva, així com de col·laboració amb la gestió i inspecció cadastral en l'àmbit de les funcions assumides per l'Ajuntament de Múrcia.

Tots els treballs i tasques que resulten de l'adjudicació d'este contracte es realitzaran en règim de col·laboració i baix la direcció i instruccions de l'Agència Municipal Tributària.

 

Col·laboració públic-privada

Los principals objectius d'esta col·laboració són facilitar el compliment de les obligacions tributàries dels contribuents i maximitzar els nivells de la recaptació i altres ingressos municipals, minimitzant el cost de les prestacions objecte de contracte.

Un aspecte important és el relatiu a la implantació de Planes de Qualitat en la gestió i en el seguiment informàtic dels indicadors de gestió i recaptació, així com d'una carta de Servicis multicanal i accessible en format electrònic.

 

Atenció telefònica i procediments de gestió automatitzada

Per a l'adjudicació d'este contracte s'han tingut en compte diversos aspectes relacionats amb la prestació d'un millor servici al contribuent, facilitant-li el compliment de les seues obligacions tributàries, potenciant la informació i assistència de manera telefònica i online, les gestions d'ofici, l'automatització dels procediments tributaris, així com la interoperabilitat interna amb altres Administracions i col·laboradors socials.

Este model de gestió tributària municipal ha permès en els últims anys importants avanços en este camp. Per este motiu, l'Ajuntament pretén amb esta fórmula seguir avançant en els nivells de qualitat aconseguits i implantar nous i pioners mètodes d'atenció al ciutadà.

 

Chatbot tributari i compte fiscal

 Este nou contracte pretén incrementar la recaptació voluntària, de les domiciliacions amb el denominat ‘compte fiscal del contribuent', subscripcions a notificacions electròniques, extensió dels canals de comunicació a través del Chatbot tributari, ampliació dels mitjans de pagament electrònics en tots els canals d'assistència al contribuent, i increment del catàleg de servicis telefònics permetent tot tipus de gestions tributàries de manera no presencial.

 

Nova Seu Electrònica Tributària

L'Agència Municipal Tributària ha desenvolupat una nova seu electrònica tributària en col·laboració amb el Servici d'Informàtica de l'ajuntament que suposa un important avanç en l'agilitat i qualitat dels servicis tributaris.

Este nou contracte potenciarà els nous servicis d'atenció telemàtica oferits en la seu electrònica Tributària, convertint-la, juntament amb l'atenció telefònica, en el mitjà més àgil i senzill de relació del ciutadà amb l'Administració tributària municipal.

Estos servicis garantixen l'accés a la informació tributària del contribuent, a l'estat dels seus tràmits i tot açò de forma integrada amb la Seu Electrònica Municipal. Asimismo, es completa amb el portal web  de l'AMT que conté informació actualitzada d'interés tributari (Normativa, padrons, calendari fiscal, novetats...)

 

Innovació, qualitat, formació i nous mitjans de pagament

Se ha valorat així mateix l'atenció integral al contribuent, especialment de manera presencial en oficines mòbils en dependències municipals, un Pla de formació contínua i completa del personal de l'empresa adjudicatària, la implantació de nous mitjans de pagament telemàtics, tals com Bizum, compte fiscal de domiciliacions, Apple Pay i Google Pay, deu/càrrec en compte, QR i passarel·les de pagament.

La implantació d'avançats sistemes d'autenticació en dispositius mòbils i altres propostes innovadores és un altre dels aspectes nous que oferix el contracte, tals com a dades biomètriques o empremta digital, així com la implantació d'anàlisi de dades (Business Intelligence) basada en Big data.

 

Deu oficines permanents d'atenció al contribuent

El adjudicatari haurà d'aportar locals situats en zones cèntriques i de fàcil accés en el municipi tant en el centre de la ciutat (almenys dos), com en les pedanies de Beniaján, Cabezo de Torres, El Palmar i Puente Cansalades, així com en tres pedanies més a determinar per l'Ajuntament.

Així mateix, prestarà assistència al contribuent en les dependències municipals on estiguen situades les oficines del personal funcionari de l'AMT.

 

Igualtat de gènere i garanties laborals

Se han tingut en compte per a la prestació dels servicis objecte d'este contracte determinades condicions especials d'execució. En matèria de gènere s'establix la implantació respecte a les persones treballadores adscrites al contracte d'un protocol d'igualtat pel qual s'elimine, en tot cas, la bretxa salarial per raó de sexe. D'altra banda, l'empresa adjudicatària haurà de mantindre durant tota la vigència del contracte el mateix nombre de persones treballadores amb contracte fix que inicialment haguera destinat a la seua execució.

 

Font: centromedios.murcia.es (Ajuntament de Múrcia- 05.08.2022)