Imatge
presentación web

L'Agència Municipal Tributària de l'Ajuntament de Múrcia engega un nou portal web i implanta l'Oficina Virtual Tributària 3.0, una nova experiència de gestió per al contribuent.

 

  • La Agència Municipal Tributària destaca en el procés de Transformació Digital de l'Ajuntament  de Múrcia.
  • La nova web de l'AMT inclou el portal de Transparència de gestió de tributs, així com informació d'interès per als contribuents.
  • La nova Oficina Virtual Tributària 3.0, accessible a través de la nova web AMT, permet al contribuent consultar en un sol clic la seva posició global tributària. Pot utilitzar-se des de qualsevol dispositiu mòbil i és clara, pròxima i intuïtiva.

La Agència Municipal Tributària de l'Ajuntament de Múrcia ofereix des d'avui una nova web i una innovadora Oficina Virtual Tributària 3.0 a través de la qual els contribuents podran d'una banda tenir informació d'interès sobre la gestió de l'entitat, a través del seu portal de transparència, i per un altre, informar, facilitar i agilitar la realització de tots els seus tràmits tributaris d'una forma més ràpida i fàcil, així com d'aconseguir major una major eficiència i eficàcia en la gestió dels recursos públics.

Aquesta iniciativa es tradueix en una nova experiència en la gestió de tributs plenament alineada amb els objectius de l'AMT:

1. Assistència al contribuent en el compliment de les seves obligacions tributàries.

2. Simplificació administrativa en la gestió d'impostos, taxes i preus públics. Eliminació de tràmits i reducció de costos per al ciutadà i l'Ajuntament.

3. Transparència i accés a la informació.

En la renovada web de l'AMT, amb un disseny més clar i modern mantenint la identitat corporativa de l'Agència Municipal Tributària, amb un enllaç fàcil de recordar:https://amt.murcia.es/, s'ofereix informació d'interès per als ciutadans de forma més accessible i intuïtiva, a més de facilitar l'accés al seu portal de transparència en el qual es mostra major quantitat i qualitat d'informació. 

 

Nou disseny

Tanto la web de l'AMT com la nova Oficina Virtual Tributària 3.0 ofereixen un disseny més pròxim i intuïtiu creat i pensat per al contribuent. Assumeix tota la funcionalitat de la versió anterior i afegeix canvis en informació, imatge, estructura, usabilitat i navegació en favor de la transparència i l'accessibilitat del ciutadà.

La nova Oficina Virtual Tributària destaca pel seu fàcil maneig i accessibilitat. El contribuent podrà accedir des de qualsevol dispositiu mòbil (telèfon, tablet o ordinador), i tindrà la possibilitat de realitzar consultes i sol·licituds de forma totalment segura/segura i sense moure's de casa, els set dies de la setmana les 24 hores del dia.

Nova web de l'AMT

La nova web de l'AMT està feta amb una eina Open Source, en concret, DRUPAL, recolzat per una àmplia comunitat que garanteix la continuïtat i millora contínua de la tecnologia, d'aquesta manera eviten la dependència  a un únic proveïdor/tecnologia. Aquest programari és robust i segur, permetent el compliment de les normatives i protecció de dades.

Per a la seva construcció es va realitzar una anàlisi de l'anterior web amb una visió crítica i es van incloure algunes recomanacions perquè la nova web respongui a les necessitats actuals i adaptada a les noves tendències. Tot això basat en una  proposta visual UX (experiència d'usuari), és a dir,  la forma en la qual els usuaris interactuen amb un producte o servei, en aquest cas, com i para quin un usuari utilitza la web de l'AMT.

Se tracta del primer portal web en aquesta tecnologia de l'Ajuntament de Múrcia i està en permanent actualització per ampliar les funcionalitats que ofereix als ciutadans i visitants de Múrcia.

El portal web de l'AMT està integrat amb funcionalitats específiques i els serveis al ciutadà: cercador, Oficina Virtual Tributària,  catàleg de tràmits, calendari fiscal, portal de transparència i portal de  subhastes integrat amb la publicació en el BOE, entre uns altres.

 

Oficina Virtual Tributària 3.0

L'Oficina Virtual Tributària 3.0  està pensada per donar al ciutadà la informació que necessita per realitzar els seus tràmits a través d'un llenguatge fàcil, amb menús senzills i intuïtius que faciliten la navegació i van guiant pas a pas a l'usuari, ajudant-li i facilitant-li la gestió dels seus tràmits tributaris.

Es la primera Oficina de gestió de tributs creada amb una tecnologia PWA que permet que la seva visualització sigui possible, sense pèrdua de funcionalitat, des de qualsevol dispositiu mòbil i sense necessitat de descàrregues addicionals. Aquesta és una dels avantatges fonamentals que ofereix aquesta eina amb la qual es crea un nou escenari en la relació entre l'Administració i el contribuent.

A través de ella, l'usuari podrà continuar gestionant els tràmits més habituals sense necessitat d'identificació com a pagaments d'impostos o taxes, realitzar autoliquidacions de l'Impost de Vehicles de Tracció Mecànica per a la matriculació dels seus nous vehicles, obtenir documents de pagament en període voluntari de pagament, comprovar el detall dels rebuts carregats en compte, consultar parcel·les en el rebut de rústica, verificar els documents rebuts (CSV – Codi Segur/Segur de Verificació) o simular el càlcul de plusvàlues (IIVTNU).

Otras gestions requereixen la identificació amb certificat digital, o mitjançant el nou sistema d'identificació d'usuari i contrasenya propis que l'AMT va introduir en 2020 per facilitar el contacte del contribuent amb l'AMT durant el confinament.

A través de aquest accés identificat, l'usuari veurà la seva posició global tributària (informació dels seus béns i taxes, expedients, situació tributària, etc) i podrà realitzar les mateixes actuacions que en una oficina física: accedir a les seves notificacions electròniques, domiciliar rebuts, consultar la seva situació tributària (veure els seus rebuts pagats i pendents de pagament i comprovar el seu estat: si estan en termini, si estan fraccionats, si estan domiciliats…), consultar i rebre comunicacions i notificacions de forma electrònica, presentar sol·licituds, recursos, aportar documentació, contestar a requeriments o realitzar apoderaments.

Incorporació de tràmits automatitzats

La nova versió de l'OVT incorpora els tràmits automatitzats que l'AMT va incorporant al seu catàleg, destacant actualment el de l'obtenció de certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries, la concessió de fraccionaments o de plans personalitzats de pagament, o el nou procediment de concessió automatitzada de bonificació d'exempció per discapacitat en l'IVTM.

En el cas de les concessions de fraccionaments, el contribuent podrà fer una simulació i, si està d'acord i es compleixen els requisits establerts, quan ferm la sol·licitud, s'entendrà automàticament adherit al pla, generant-se una resolució automatitzada de concessió de pla personalitzat de pagament en els termes preseleccionats. La resolució automatitzada que genera el sistema, s'entendrà notificada al moment de la signatura de la “sol·licitud amb resolució automatitzada”, i podrà ser guardada per l'interessat en format pdf.

Asimismo, el ciutadà pot subscriure's voluntàriament al servei de notificació electrònica, rebent totes les comunicacions i notificacions per mail o per SMS para la seva major comoditat.

También per via telefònica

Al seu torn, i com a canal complementari, a través del servei d'atenció telefònica 968355002 el ciutadà també pot realitzar tràmits i sol·licituds i mitjançant el sistema d'enregistrament de l'anomenada la sol·licitud es tramita en l'expedient electrònic.

En el  primer semestre de l'any s'han realitzat 322.398 assistències pels diferents canals de tramitació:

  • Presencial: 40.183 (12,46%)
  • Telefònic: 97.660 (30,29%)
  • Correo electrònic: 4.385 (1,36%)
  • Internet: 180.170 (55,88%)

Amb això l'AMT ha aconseguit l'objectiu d'atenció per canals no presencials en un 87,54%  de les assistències realitzades.