Imatge
AMT logo

L'Ajuntament llança un Pla de Suport Social i Activació Econòmica per combatre la crisi del coronavirus

Las mesures, de caràcter excepcional, suposaran una injecció de liquiditat per a empreses i comerços, contribuint a la reactivació de l'activitat econòmica del municipi.El Consistori concedeix fraccionaments especials a famílies, ciutadans i empreses que acreditin circumstàncies econòmiques desfavorables amb motiu de l'estat d'alarma.Se estableixen moratòries en la taxa de terrasses per a bars i restaurants, l'IBI, taxa dels llocs dels mercats ambulants setmanals, taxa de guals i en l'impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica. La totalitat de tràmits amb l'Agència Municipal Tributària es podran realitzar per via telemàtica o telefònica. El alcalde de Múrcia, José Ballesta, al costat de   els portaveu dels grups municipals, que van assistir prèviament al Comitè de Salut Pública, va anunciar avui l'engegada de el ‘Pla de Suport Social i Activació Econòmica de Múrcia Covid-19’.“Hem acordat en Junta de Govern el desenvolupament d'aquest pla inèdit i de caràcter excepcional, que té com a objectiu el suport social i l'activació econòmica de Múrcia, al llarg d'aquests propers mesos”, va destacar l'alcalde.Asimismo, va informar sobre els eixos estructurals del Pla, que va concretar en tres pilars: “1) La aprovació immediata de mesures fiscals per al manteniment de la liquiditat en les empreses i famílies de Múrcia. 2) La execució de mesures per a l'estimulació de l'economia del municipi mentre estigui vigent l'estat d'alarma. 3) El desenvolupament de plans sectorials per a la reactivació immediata de l'economia de Múrcia una vegada finalitzat l'estat d'alarma”.Con respecto a les mesures fiscals per al manteniment de la liquiditat en les empreses i famílies de Múrcia (impostos, taxes i preus públics), l'alcalde ha donat instrucció als serveis econòmics i jurídics de l'Ajuntament de Múrcia per a l'engegada de manera immediata d'un paquet de mesures per pal·liar la situació econòmica dels sectors més afectats per la paralització de l'activitat, que s'està produint durant aquest període d'alarma.Aquestes mesures suposaran una injecció de liquiditat per a les empreses i comerços durant els propers mesos, contribuint així a la reactivació de l'activitat econòmica del municipi.Las mesures adoptades per l'Ajuntament, de manera excepcional i per a aquest exercici, és a dir, que estaran en marxa en aquest 2020, seran les següents:PRIMER: Se concedeixen fraccionaments especials per a famílies, ciutadans i empreses que acreditin circumstàncies econòmiques desfavorables generades amb motiu de la declaració de l'estat d'alarma.SEGON: Amb caràcter general, es concediran fraccionaments automatitzats de deutes d'import inferior a 30.000 euros. Aquests fraccionaments es podran tramitar per telèfon o a través de l'oficina virtual de l'Ajuntament i de l'AMT per als ciutadans que així ho sol·licitin sense necessitat d'aportar justificació addicional alguna.TERCER: Es concedeix una moratòria en el període voluntari de pagament de l'Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica, que es perllongarà fins al 5 de juny de 2020.CUARTO: Igualment es concedeix una moratòria en el període de cobrament voluntari dels següents padrons tributaris:La taxa de terrasses per a bars i restaurants, durant el primer semestre d'aquest any 2020. (taxa per aprofitament especial de terrenys d'ús públic amb taules i cadires corresponent al primer semestre de 2020) L'IBI  (Impost sobre Bienes Inmuebles de naturalesa urbana i rústica). La taxa dels llocs dels mercats ambulants setmanals (Taxa per aprofitament especial amb mercats ambulants setmanals). La taxa de guals (taxa per aprofitament especial amb entrada de vehicles). CINQUÈ: La modificació del calendari fiscal corresponent s'aprovarà per l'Agència Municipal Tributària, una vegada es conegui l'espai temporal de durada de l'estat d'alarma.SISÈ: Se suspenen les notificacions presencials durant el període de durada de l'estat d'alarma.SETÈ: De conformitat amb el Reial decret Llei 8/2020, de 17 de març, s'amplien els terminis de pagament de les liquidacions ja notificades i les que es notifiquin durant aquests dies, així com dels fraccionaments ja concedits. En concret:Ampliació fins al 30 d'abril de 2020 dels terminis de pagament de les liquidacions (no rebuts) ja notificades i el període voluntari dels quals d'ingrés no hagi finalitzat el 18 de març de 2020. Ampliació fins al 20 de maig de 2020 dels terminis de pagament de les liquidacions (no rebuts) que es notifiquin a partir del 18 de març de 2020. Ampliació fins al 30 d'abril de 2020 dels terminis de fraccionaments ja concedits amb venciment 5 d'abril de 2020.VUITÈ: A més, es van a articular totes les mesures per garantir que la totalitat de tràmits amb l'Agència Tributària es puguin realitzar per via telemàtica o telefònica:A aquest efecte, de forma immediata, l'Agència Municipal Tributària realitzarà la posada a disposició en format electrònic de totes les notificacions d'àmbit tributari.Així mateix, tots els ciutadans podran realitzar les seves gestions tributàries per telèfon mitjançant enregistrament de veu i a través de l'Oficina Virtual Tributària.S'insta al fet que aquells ciutadans que no ho hagin fet fins avui, subministrin les seves dades de contacte, telèfon mòbil i correu electrònic a l'AMT en el telèfon 968355002.Para aquelles persones que no disposin de certificat electrònic, l'AMT facilitarà l'accés a les notificacions electròniques que es generin mitjançant un sistema d'autenticació alternatiu.Finalmente, l'alcalde va informar “anem a demanar al Govern d'Espanya que dugui a terme les modificacions necessàries en la legislació tributària per millorar els beneficis fiscals i les normes de gestió dels tributs”. Font: Ayto Múrcia Centro de Mitjans 20.03.2020