Imaxe
AMT logo

A AXENCIA MUNICIPAL TRIBUTARIA DO CONCELLO DE MURCIA XA COMEZOU A LIQUIDAR PLUSVALÍAS TRAS A ENTRADA EN VIGOR DO NOVO REAL DECRETO-LEI APROBADO POLO GOBERNO.

O Tribunal Constitucional, na recente Sentenza 182/2021, con data do 26 de outubro de 2021, declarou a inconstitucionalidade e nulidade dos artigos 107.1 parágrafo segundo, 107.2 a) e 107.4 do Texto Refundido da Lei das Facendas Locais, onde se regulan elementos esenciais do tipo, como a base impoñible; ou o método de cálculo do valor do terreo, por considerar que o actual sistema obxectivo e obrigatorio de determinación da base impoñible do imposto contraviene inxustificadamente o principio de capacidade económica como criterio da imposición (art. 31.1 CE), posto que determina que sempre existise aumento no valor dos terreos durante o período da imposición, con independencia de que existise ese incremento e da contía real do mesmo.

En cuanto a o seu alcance, establece que "La declaración de inconstitucionalidade e nulidade dos arts. 107.1 parágrafo segundo, 107.2 a) e 107.4 TRLHL supón a súa expulsión do ordenamento xurídico, deixando un “baleiro normativo sobre a determinación da base impoñible que impide a liquidación, comprobación, recadación e revisión deste tributo local e, por tanto, o seu exigibilidad.”

Á vista da Sentenza e mesmo con anterioridade á publicación da mesma no BOE, a AMT do Concello de Murcia, suspendeu de inmediato a emisión de liquidacións que se atopaban en fase de aprobación e paralizou os procesos de notificación de todas aquelas liquidacións xa emitidas que se atopaban en fase de repartición. Con iso evitouse que miles de contribuíntes afectados tivesen que reclamar ante o concello a anulación ou a devolución da súa liquidación.

Así mesmo, a Axencia puxo en marcha un dispositivo para resolver “de oficio” as novas situacións xurídicas expostas a partir da data en que se ditou a referida sentenza, co fin de evitar que os cidadáns teñan que presentar numerosas reclamacións solicitando a aplicación da mesma.

En este sentido, cabe destacar que a sentenza limita os seus efectos do seguinte modo:

“Non poden considerarse situacións susceptibles de ser revisadas con fundamento na presente sentencia aquelas obrigas tributarias devindicadas por este imposto que, á data de ditarse a mesma, fosen decididas definitivamente mediante sentenza con forza de cousa xulgada ou mediante resolución administrativa firme. A estes exclusivos efectos, terán tamén a consideración de situacións consolidadas (i) as liquidacións provisionais ou definitivas que non fosen impugnadas á data de ditarse esta sentenza e (ii) as autoliquidacións cuxa rectificación non fose solicitada ex art. 120.3 LGT á este data.”

O Concello de Murcia (AMT, CEAM, Dirección dos Servizos Xurídicos) está a revisar todos os recursos de reposición, reclamacións económico-administrativas e recursos contencioso- administrativos presentados con anterioridade á sentenza, co obxecto de aplicar esta doutrina a todas as liquidacións impugnadas e non resoltos de forma definitiva.

A información de reclamacións pendentes na Axencia Municipal Tributaria a data actual é a seguinte:

a.    Recursos presentados antes da STC: 408, dos que:

  • 336 alegan non incremento de valor.
  • 72 alegan outras causas.

En importes, a estimación entre ambos os supostos:

  • Importe obxecto de devolución: 1.859.022,45€
  • Importe obxecto de anulación: 460.842,01€ 

b.    Recursos presentados en el periodo 26.10.2021 a 01.12.2021: 571.

También atópanse afectadas e poderían ser obxecto de anulación en virtude desta sentenza as liquidacións practicadas por declaración ou como consecuencia da resolución de recursos e inspección por importe de 1.758.333,71 €.

a)    Liquidacións aprobadas despois da sentenza (27/10/2021): 534.338,97€.

b)    Liquidacións aprobadas antes de STC e sen resultado de notificación: 894.856,45€, das que: 

  • 122.670,12€ paralizáronse e non se chegou a recibir ningún resultado de notificación a día de hoxe.
  • 722.186,33€ con proceso notificación non iniciado a data 26/10 por atoparse carta de pago en Notaría e posteriormente tras a STC acordouse a súa paralización. Ademais, destes, 275.850,84€ corresponden a debedores en situación de concurso.

c) Liquidacións aprobadas antes de STC e cuxa notificación non se puido paralizar (tanto Correos como boletín) polo que entrou resultado de notificación posterior a 26/10: 329.138,29€

 

Tras a Sentenza do Constitucional, mesmo antes de publicarse a mesma, o Goberno de España aprobou un Real Decreto-Lei modificando o Texto Refundido da Lei de Facendas Locais, modificando os supostos de suxeición, o cálculo da base impoñible e o sistema de cálculo do imposto, con obxecto de reparar o baleiro normativo que impedía a liquidación, comprobación, recadación e revisión dos feitos impoñibles.

Este RD-Lei (RD-Lei 26/2021) que entrou en vigor ao día seguinte da súa publicación, o 10 de novembro de 2021, establece uns novos coeficientes a aplicar sobre o valor catastral do terreo á data de deveño, que globalmente van ser vantaxosas economicamente para o contribuínte. Ademais diso, permítese declarar como base impoñible do imposto o importe do incremento de valor que resulte do prezo de compra e de venda reflectido en escrituras.

A Axencia xa empezou a liquidar esta semana aplicando estes coeficientes a todas as transmisións declaradas correspondentes a devengos a partir da data de entrada en vigor 10.11.2021.

A este respecto cabe destacar que o concello ten subscrito co Colexio de Notarios de Murcia un convenio que permite aos contribuíntes realizar todas as xestións desde notaríaa sen necesidade de acudir ás oficinas tributarias, nin realizar declaración nin trámite tributario algún. A colaboración entre o Colexio de Notarios e a Axencia Municipal Tributaria está a permitir que os contribuíntes non se están vendo afectados por este cambio normativo polo que, a pesar do importante volume de transaccións que se segue realizando, a xestión tributaria do concello está a realizarse con absoluta normalidade.

La AMT xa recibiu 981 escrituras remitidas a través do Convenio ANCERT co Colexio de Notarios. Ademais, xa se rexistraron 72 declaracións de IIVTNU presentadas polos propios obrigados tributarios que poden verse beneficiados polo novo método de cálculo pola ganancia real da transmisión previsto no Real Decreto. Para iso, acompañaron a declaración do IIVTNU dos títulos que acreditan a adquisición e a transmisión do inmoble afectado e que acreditan que lles resulta máis beneficioso a aplicación do novo método de cálculo.

Por tanto, nos próximos días xa se empezarán a recibir as liquidacións tanto en Notaríalas adheridas ao Convenio como as derivadas das propias declaracións dos interesados.

 

A FEMP RECLAMA COMPENSACIÓNS ECONÓMICAS PARA Os CONCELLOS

A FEMP acordou o 22 de novembro de 2021 solicitar unha convocatoria urxente da Comisión Nacional de Administración Local, CNAL, para levar ante Facenda a demanda dun fondo que compense a perda recadatoria sufrida polos Gobernos Locais tras a recente Sentenza do Tribunal Constitucional en relación co Imposto sobre o Incremento do Valor dos Terreos de Natureza Urbana, IIVTNU, e o novo sistema de cálculo que o Real Decreto-lei emitido polo Executivo prevé para este Tributo.

O acordo, adoptado pola Federación nunha reunión extraordinaria da súa Xunta de Goberno, expón que ese fondo se calcule en “pasado, presente e futuro”, e inclúa tanto a minoración da recadación de moitos Concellos que, xa antes da Sentenza do Alto Tribunal do pasado outubro non viñan realizando cobros deste imposto; como a cantidade non recibida entre a emisión da Sentenza e a entrada en vigor do Real Decreto-lei; e a cifra que deixarán de recadar no futuro coa aplicación da nova norma. Os cálculos desas cantidades realizaranse coa utilización dunha metodoloxía común para todos os Gobernos Locais que se elaborará e exporá desde a FEMP.

Así mesmo, a Federación tamén prevé levar ao Senado unha emenda para que os Orzamentos Xerais do Estado para 2022 contemplen un fondo activo para compensar a minoración de ingresos.