Imagem
presentación web

L'Agència Municipal Tributària de l'Ajuntament de Múrcia posa en marxa un nou portal web i implanta l'Oficina Virtual Tributària 3.0, una nova experiència de gestió per al contribuent.

 

  • La Agència Municipal Tributària destaca en el procés de Transformació Digital de l'Ajuntament  de Múrcia.
  • La nova web de l'AMT inclou el portal de Transparència de gestió de tributs, així com informació d'interés per als contribuents.
  • La nova Oficina Virtual Tributària 3.0, accessible a través de la nova web AMT, permet al contribuent consultar en un sol clic la seua posició global tributària. Pot utilitzar-se des de qualsevol dispositiu mòbil i és clara, pròxima i intuïtiva.

La Agencia Municipal Tributaria del Ayuntamiento de Murcia ofrece desde hoy una nueva web y una innovadora Oficina Virtual Tributaria 3.0 a través de la cual los contribuyentes podrán por un lado tener información de interés acerca de la gestión de la entidad, a través de su portal de transparencia, y por otro, informar, facilitar y agilizar la realización de todos sus trámites tributarios de una forma más rápida y fácil, así como de lograr mayor una mayor eficiencia y eficacia en la gestión de los recursos públicos.

Esta iniciativa es traduïx en una nova experiència en la gestió de tributs plenament alineada amb els objectius de l'AMT:

1. Assistència al contribuent en el compliment de les seues obligacions tributàries.

2. Simplificació administrativa en la gestió d'impostos, taxes i preus públics. Eliminació de tràmits i reducció de costos per al ciutadà i l'Ajuntament.

3. Transparència i accés a la informació.

En la renovada web de l'AMT, amb un disseny més clar i modern mantenint la identitat corporativa de l'Agència Municipal Tributària, amb un enllaç fàcil de recordar: https://amt.murcia.es/, s'oferix informació d'interés per als ciutadans de forma més accessible i intuïtiva, a més de facilitar l'accés al seu portal de transparència en el qual es mostra major quantitat i qualitat d'informació. 

 

Nou disseny

Tanto la web de la AMT como la nueva Oficina Virtual Tributaria 3.0 ofrecen un diseño más cercano e intuitivo creado y pensado para el contribuyente. Asume toda la funcionalidad de la versión anterior y añade cambios en información, imagen, estructura, usabilidad y navegación en favor de la transparencia y la accesibilidad del ciudadano.

La nova Oficina Virtual Tributària destaca pel seu fàcil maneig i accessibilitat. El contribuent podrà accedir des de qualsevol dispositiu mòbil (telèfon, tablet o ordinador), i tindrà la possibilitat de realitzar consultes i sol·licituds de forma totalment segura i sense moure's de casa, els set dies de la setmana les 24 hores del dia.

Nova web de l'AMT

La nova web de l'AMT està feta amb una ferramenta Open Source, en concret, DRUPAL, recolzat per una àmplia comunitat que garantix la continuïtat i millora contínua de la tecnologia, d'esta manera eviten la dependència  a un únic proveïdor/tecnologia. Este programari és robust i segur, permetent el compliment de les normatives i protecció de dades.

Per a la seua construcció es va realitzar una anàlisi de l'anterior web amb una visió crítica i es van incloure algunes recomanacions perquè la nova web responga a les necessitats actuals i adaptada a les noves tendències. Tot açò basat en una  proposta visual UX (experiència d'usuari), és a dir,  la forma en la qual els usuaris interactuen amb un producte o servici, en este cas, com i para quin un usuari utilitza la web de l'AMT.

Se trata del primer portal web en esta tecnología del Ayuntamiento de Murcia y está en permanente actualización para ampliar las funcionalidades que ofrece a los ciudadanos y visitantes de Murcia.

El portal web de l'AMT està integrat amb funcionalitats específiques i els servicis al ciutadà: buscador, Oficina Virtual Tributària,  catàleg de tràmits, calendari fiscal, portal de transparència i portal de  subhastes integrat amb la publicació en el BOE, entre uns altres.

 

Oficina Virtual Tributària 3.0

L'Oficina Virtual Tributària 3.0  està pensada per a donar al ciutadà la informació que necessita per a realitzar els seus tràmits a través d'un llenguatge fàcil, amb menús senzills i intuïtius que faciliten la navegació i van guiant pas a pas a l'usuari, ajudant-li i facilitant-li la gestió dels seus tràmits tributaris.

Es la primera Oficina de gestió de tributs creada amb una tecnologia PWA que permet que la seua visualització siga possible, sense pèrdua de funcionalitat, des de qualsevol dispositiu mòbil i sense necessitat de descàrregues addicionals. Esta és una dels avantatges fonamentals que oferix esta ferramenta amb la qual es crea un nou escenari en la relació entre l'Administració i el contribuent.

A través de ella, l'usuari podrà continuar gestionant els tràmits més habituals sense necessitat d'identificació com a pagaments d'impostos o taxes, realitzar autoliquidacions de l'Impost de Vehicles de Tracció Mecànica per a la matriculació dels seus nous vehicles, obtindre documents de pagament en període voluntari de pagament, comprovar el detall dels rebuts carregats en compte, consultar parcel·les en el rebut de rústica, verificar els documents rebuts (CSV – Codi Segur de Verificació) o simular el càlcul de plusvàlues (IIVTNU).

Otras gestions requerixen la identificació amb certificat digital, o mitjançant el nou sistema d'identificació d'usuari i contrasenya propis que l'AMT va introduir en 2020 per a facilitar el contacte del contribuent amb l'AMT durant el confinament.

A través de este accés identificat, l'usuari veurà la seua posició global tributària (informació dels seus béns i taxes, expedients, situació tributària, etc) i podrà realitzar les mateixes actuacions que en una oficina física: accedir a les seues notificacions electròniques, domiciliar rebuts, consultar la seua situació tributària (veure els seus rebuts pagats i pendents de pagament i comprovar el seu estat: si estan en termini, si estan fraccionats, si estan domiciliats…), consultar i rebre comunicacions i notificacions de forma electrònica, presentar sol·licituds, recursos, aportar documentació, contestar a requeriments o realitzar apoderaments.

Incorporació de tràmits automatitzats

La nueva versión de la OVT incorpora los trámites automatizados que la AMT va incorporando a su catálogo, destacando actualmente el de la obtención de certificados de estar al corriente de las obligaciones tributarias, la concesión de fraccionamientos o de planes personalizados de pago, o el nuevo procedimiento de concesión automatizada de bonificación de exención por discapacidad en el IVTM.

En el cas de les concessions de fraccionaments, el contribuent podrà fer una simulació i, si està d'acord i es complixen els requisits establits, quan ferm la sol·licitud, s'entendrà automàticament adherit al pla, generant-se una resolució automatitzada de concessió de pla personalitzat de pagament en els termes preseleccionats. La resolució automatitzada que genera el sistema, s'entendrà notificada en el moment de la firma de la “sol·licitud amb resolució automatitzada”, i podrà ser guardada per l'interessat en format pdf.

Asimismo, el ciudadano puede suscribirse voluntariamente al servicio de notificación electrónica, recibiendo todas las comunicaciones y notificaciones por mail o por SMS para su mayor comodidad.

También per via telefònica

Al seu torn, i com a canal complementari, a través del servici d'atenció telefònica 968355002 el ciutadà també pot realitzar tràmits i sol·licituds i mitjançant el sistema de gravació de l'anomenada la sol·licitud es tramita en l'expedient electrònic.

En el  primer semestre de l'any s'han realitzat 322.398 assistències pels diferents canals de tramitació:

  • Presencial: 40.183 (12,46%)
  • Telefònic: 97.660 (30,29%)
  • Correo electrònic: 4.385 (1,36%)
  • Internet: 180.170 (55,88%)

Amb açò l'AMT ha aconseguit l'objectiu d'atenció per canals no presencials en un 87,54%  de les assistències realitzades.