Els economistes col·legiats podran representar telemàticament a tercers en gestions amb Agència Municipal Tributària
La Junta de Govern aprova un conveni de col·laboració amb el Col·legi Oficial d'Economistes de la Regió de Múrcia per a la presentació telemàtica de declaracions i autoliquidacions tributàries municipals en representació de tercers
La Junta de Govern ha aprovat un conveni de col·laboració amb el Col·legi Oficial d'Economistes de la Regió de Múrcia per a la presentació telemàtica de declaracions i autoliquidacions tributàries municipals en representació de tercers.
Gràcies a aquest acord es facilitarà la realització via telemàtica de les obligacions formals tributàries a les persones col·legiades. En concret, podran presentar a través de la seu electrònica o de l'Oficina Virtual Tributària les declaracions, autoliquidacions i realitzar el pagament de les mateixes en representació de tercers, així com presentar sol·licituds i recursos, obtenir certificats tributaris i qualsevol altra gestió tributària d'acord amb el que la normativa corresponent estableixi.
Para que les persones col·legiades puguin realitzar els tràmits telemàtics al fet que es refereix aquest conveni hauran de complir els següents requisits:
- Subscriure el document individualitzat d'adhesió al contingut del conveni.
- Ostentar la representació de les persones obligades tributàries en el nom de les quals actuïn.
- Acreditar la seva condició de representant.
- Tenir acreditada en el Registre Electrònic d'Apoderaments del Sistema d'Informació Tributari la representació necessària per als tràmits que es vagin a realitzar.
- Disposar del certificat electrònic i anotació en el registre corresponent de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre-Real Casa de la Moneda. Podran ser vàlids els certificats expedits per aquelles altres entitats prestadores de serveis de certificació electrònica que els seus certificats hagin estat admesos per l'AMT a l'efecte del compliment de les obligacions tributàries.
- Respectar el compliment dels requisits per al tractament automatitzat de les dades de caràcter personal.
- Rebre per mitjans electrònics les comunicacions i notificacions administratives que els practiqui l'AMT. Per a això hauran d'assenyalar l'adreça de correu electrònic i el número de telèfon mòbil en el qual es realitzaran els avisos de posada a la disposició de les notificacions electròniques en els seus tràmits particulars.
De aquesta forma es dona compliment a l'article 14 de la Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, que, a més de l'obligació legal de les persones jurídiques de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, indica que estaran igualment obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb l'administració els qui exerceixin una activitat professional per la qual es requereixi col·legiació obligatòria.
Així mateix, l'Ordenança General de Gestió, Recaudación i Inspecció de Tributs Locals de l'Ajuntament de Múrcia estableix aquesta obligatorietat en l'article 28.
Font: EuropaPress 04.02.2022