Agència Municipal Tributària
El Ple de l'Excm. Ajuntament de Múrcia en sessió de 27 de maig de 2004 va aprovar el “ Reglament Orgànic del Govern i Administració de l'Ajuntament de Múrcia”, que en el seu article 25, de conformitat amb l'article 135 de la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local, estableix l'existència d'un òrgan de gestió tributària, denominat AGÈNCIA MUNICIPAL TRIBUTÀRIA, responsable d'exercir com a pròpies les competències que a l'Administració Tributària Local li atribueix la legislació tributària.
Per a la consecució d'una gestió integral del sistema tributari municipal, regit pels principis d'eficiència, suficiència, agilitat i unitat en la gestió, correspon a aquest òrgan, almenys, les següents competències:
- La gestió, liquidació, inspecció, recaptació i revisió dels actes tributaris municipals.
- La recaptació en període executiu dels altres ingressos de dret públic de l'ajuntament.
- La tramitació i resolució dels expedients sancionadors tributaris relatius als tributs la competència dels quals gestora tingui atribuïda.
- El anàlisi i disseny de la política global d'ingressos públics quant al sistema tributari municipal.
- La proposta, elaboració i interpretació de les normes tributàries pròpies de l'ajuntament
- El seguiment i l'ordenació de l'execució del pressupost d'ingressos quant a ingressos tributaris.
Se publiquen en aquesta web la Normativa, el portal de Transparència, els Convenios, i les Memorias anuals. A més pot consultar les Entidades Colaboradoras i els Certificats de qualitat.