Els economistes col·legiats podran representar telemàticament a tercers en gestions amb Agència Municipal Tributària
La Junta de Govern aprova un conveni de col·laboració amb el Col·legi Oficial d'Economistes de la Regió de Múrcia per a la presentació telemàtica de declaracions i autoliquidacions tributàries municipals en representació de tercers
La Junta de Govern ha aprovat un conveni de col·laboració amb el Col·legi Oficial d'Economistes de la Regió de Múrcia per a la presentació telemàtica de declaracions i autoliquidacions tributàries municipals en representació de tercers.
Gràcies a este acord es facilitarà la realització via telemàtica de les obligacions formals tributàries a les persones col·legiades. En concret, podran presentar a través de la seu electrònica o de l'Oficina Virtual Tributària les declaracions, autoliquidacions i realitzar el pagament de les mateixes en representació de tercers, així com presentar sol·licituds i recursos, obtindre certificats tributaris i qualsevol altra gestió tributària d'acord amb el que la normativa corresponent establisca.
Para que les persones col·legiades puguen realitzar els tràmits telemàtics al fet que es referix este conveni hauran de complir els següents requisits:
- Subscriure el document individualitzat d'adhesió al contingut del conveni.
- Ostentar la representació de les persones obligades tributàries en el nom de les quals actuen.
- Acreditar la seua condició de representant.
- Tindre acreditada en el Registre Electrònic d'Apoderaments del Sistema d'Informació Tributari la representació necessària per als tràmits que es vagen a realitzar.
- Disposar del certificat electrònic i anotació en el registre corresponent de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre-Real Casa de la Moneda. Podran ser vàlids els certificats expedits per aquelles altres entitats prestadores de servicis de certificació electrònica que els seus certificats hagen sigut admesos per l'AMT a l'efecte del compliment de les obligacions tributàries.
- Respectar el compliment dels requisits per al tractament automatitzat de les dades de caràcter personal.
- Rebre per mitjans electrònics les comunicacions i notificacions administratives que els practique l'AMT. Per a açò hauran d'assenyalar la direcció de correu electrònic i el número de telèfon mòbil en el qual es realitzaran els avisos de posada a la disposició de les notificacions electròniques en els seus tràmits particulars.
De esta forma es dona compliment a l'article 14 de la Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, que, a més de l'obligació legal de les persones jurídiques de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, indica que estaran igualment obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb l'administració els qui exercisquen una activitat professional per a la qual es requerisca colegiació obligatòria.
Així mateix, l'Ordenança General de Gestió, Recaudación i Inspecció de Tributs Locals de l'Ajuntament de Múrcia establix aquesta obligatorietat en l'article 28.
Font: EuropaPress 04.02.2022