Imagem
AMT logo

La modificació de les ordenances fiscals beneficiarà a 4.325 comerciants, hotelers i petit empresaris

El Ple aprova estes mesures que busquen pal·liar la crisi social provocada pel Covid-19 El Ple municipal ha donat el vistiplau a la modificació de les ordenances fiscals que van ser aprovades en la Junta de Govern del passat 8 de maig i que ara serà sotmeses a exposició pública. Estes mesures beneficiaran a un total de 4.325 comerciants, hotelers i petit empresaris dels quals 1.555 són d'establiments de restauració i hoteleria, 670 d'establiments d'altres activitats (comerços menors que han hagut de tancar durant este període i no són bars ni restaurants), i 2.100 comerciants de mercats ambulants setmanals. De esta forma, s'ha aprovat la modificació de les ordenances fiscals que afecten a ocupació d'espais públics amb taules i cadires i als mercats ambulants setmanals. Tasa de terrasses i mercats ambulants: La taxa per aprofitament especial de terrenys d'ús públic amb taules i cadires i la taxa per aprofitament especial o utilització privativa de la via pública amb mercats ambulants setmanals no es liquidaran durant el període de no ocupació, la qual cosa suposa un impacte econòmic benvolgut de 175.000 euros (per taules i cadires) i 133.340 euros (per mercats ambulants setmanals). A més, es reduirà el 50% de les tarifes aplicables per al segon semestre d'any en les dos taxes. Açò suposa un impacte econòmic benvolgut de 516.250 euros (per taules i cadires) i 200.010 euros (per mercats ambulants setmanals). La reducció de la tarifa de la taxa de taules i cadires beneficiarà a 675 contribuents i la de mercats ambulants setmanals a 2.100 titulars de llicència. Tasa per recollida de fems: Els locals afectats pel cessament d'activitat com a conseqüència de la declaració de l'estat d'alarma podran acollir-se a la quota mínima de 29,96 euros de recollida de fems. L'aplicació serà per un bimestre, temps equivalent al període efectiu de tancament. L'impacte econòmic benvolgut d'esta mesures és de 335.434 euros. Esta mesura beneficiarà a 880 contribuents d'activitats de restauració i hoteleria i a 670 d'altres activitats Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres: aplicació del tipus impositiu del 2% a construccions, instal·lacions i obres subjectes a Declaración Responsable i/o Comunicación Previa, durant un termini de 6 mesos des de la seua entrada en vigor. Açò permetrà que els amos d'establiments que hagen de realitzar reformes per a adaptar-se a la nova normativa estatal només hagen de pagar el 50%. Impacte econòmic benvolgut: 489.121 euros. Precios Públicos per lloguer d'instal·lacions esportives i escoles infantils: no es cobraran aquells corresponents a servicis públics que s'hagen deixat de prestar amb motiu de l'estat d'alarma i, en el cas que s'haja anticipat el pagament, s'establiran  procediments àgils de devolució. Actualment, l'execució d'esta mesura suposa un impacte econòmic benvolgut de 498.525 euros pel lloguer d'instal·lacions esportives municipals de Múrcia i 105.400 euros per la prestació de servicis en les Escoles Infantils. Igualmente, l'Agència Municipal Tributària posarà en marxa de mesures complementàries extraordinàries de caràcter tributari: Planes Personalitzats de Pagament (PPP): implementar mesures de flexibilització en el cobrament dels PPP aprovats fins a l'entrada en vigor de l'estat d'alarma, mitjançant la posada en marxa de procediments de pagament ajornat fins al 31 de desembre de 2020. Tributos de cobrament periòdic: procediments de recobrament de deutes en període voluntari per a aquells càrrecs en compte de domiciliacions que anaren retornats per les entitats financeres per no haver pogut ser atesos pel contribuent. Modificar el calendari fiscal corresponent a l'exercici 2020 a fi d'ajornar els períodes d'ingrés de recaptació voluntària de tots aquells padrons municipals pendents d'aprovació. Impost sobre l'increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana: possibilitat d'ampliar el termini establit de declaració de 30 dies hàbils en les transmissions inter vivos per un període addicional de 15 dies naturals des de la finalització de l'estat d'alarma i en el cas de transmissions mortis causa, prorrogar el termini de 6 mesos per a presentar la declaració de l'Impost per altres sis mesos addicionals. Asimismo, s'ha inclòs en l'Ordenança General de Gestió, Recaptació i Inspecció de tributs locals mesures que garantisquen l'atenció als ciutadans de forma no presencial en tots els procediments d'aplicació dels tributs, tant per telèfon, mitjançant gravació de veu, com a través de l'Oficina Virtual Tributària, facilitant l'accés als canals electrònics de tramitació. Font: Ayto Múrcia Centre de Mitjans 18.05.2020