Imagem
AMT logo

L'Ajuntament llança un Pla de Suport Social i Activació Econòmica per a combatre la crisi del coronavirus

Las mesures, de caràcter excepcional, suposaran una injecció de liquiditat per a empreses i comerços, contribuint a la reactivació de l'activitat econòmica del municipi. El Consistori concedix fraccionaments especials a famílies, ciutadans i empreses que acrediten circumstàncies econòmiques desfavorables amb motiu de l'estat d'alarma. Se establixen moratòries en la taxa de terrasses per a bars i restaurants, l'IBI, taxa dels llocs dels mercats ambulants setmanals, taxa de guals i en l'impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica. La totalitat de tràmits amb l'Agència Municipal Tributària es podran realitzar per via telemàtica o telefònica.   El alcalde de Múrcia, José Ballesta, al costat de   els portaveus dels grups municipals, que van assistir prèviament al Comité de Salut Pública, va anunciar hui la posada en marxa de el ‘Pla de Suport Social i Activació Econòmica de Múrcia Covid-19’. “Hem acordat en Junta de Govern el desenvolupament d'este pla inèdit i de caràcter excepcional, que té com a objectiu el suport social i l'activació econòmica de Múrcia, al llarg d'estos pròxims mesos”, va destacar l'alcalde. Asimismo, va informar sobre els eixos estructurals del Pla, que va concretar en tres pilars: “1) La aprovació immediata de mesures fiscals per al manteniment de la liquiditat en les empreses i famílies de Múrcia. 2) La execució de mesures per a l'estimulació de l'economia del municipi mentre estiga vigent l'estat d'alarma. 3) El desenvolupament de plans sectorials per a la reactivació immediata de l'economia de Múrcia una vegada finalitzat l'estat d'alarma”. Con respecto a les mesures fiscals per al manteniment de la liquiditat en les empreses i famílies de Múrcia (impostos, taxes i preus públics), l'alcalde ha donat instrucció als servicis econòmics i jurídics de l'Ajuntament de Múrcia per a la posada en marxa de manera immediata d'un paquet de mesures per a pal·liar la situació econòmica dels sectors més afectats per la paralització de l'activitat, que s'està produint durant este període d'alarma. Estes mesures suposaran una injecció de liquiditat per a les empreses i comerços durant els pròxims mesos, contribuint així a la reactivació de l'activitat econòmica del municipi. Las mesures adoptades per l'Ajuntament, de manera excepcional i per a este exercici, és a dir, que estaran en marxa en este 2020, seran les següents: PRIMER: Se concedixen fraccionaments especials per a famílies, ciutadans i empreses que acrediten circumstàncies econòmiques desfavorables generades amb motiu de la declaració de l'estat d'alarma. SEGON: Amb caràcter general, es concediran fraccionaments automatitzats de deutes d'import inferior a 30.000 euros. Estos fraccionaments es podran tramitar per telèfon o a través de l'oficina virtual de l'Ajuntament i de l'AMT per als ciutadans que així ho sol·liciten sense necessitat d'aportar justificació addicional alguna. TERCER: Es concedix una moratòria en el període voluntari de pagament de l'Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica, que es perllongarà fins al 5 de juny de 2020. QUART: Igualment es concedix una moratòria en el període de cobrament voluntari dels següents padrons tributaris: La taxa de terrasses per a bars i restaurants, durant el primer semestre d'enguany 2020. (taxa per aprofitament especial de terrenys d'ús públic amb taules i cadires corresponent al primer semestre de 2020) L'IBI  (Impost sobre Bienes Inmuebles de naturalesa urbana i rústica). La taxa dels llocs dels mercats ambulants setmanals (Taxa per aprofitament especial amb mercats ambulants setmanals). La taxa de guals (taxa per aprofitament especial amb entrada de vehicles).   CINQUÉ: La modificació del calendari fiscal corresponent s'aprovarà per l'Agència Municipal Tributària, una vegada es conega l'espai temporal de durada de l'estat d'alarma. SISÉ: Se suspenen les notificacions presencials durant el període de durada de l'estat d'alarma. SETÉ: De conformitat amb el Reial decret Llei 8/2020, de 17 de març, s'amplien els terminis de pagament de les liquidacions ja notificades i les que es notifiquen durant estos dies, així com dels fraccionaments ja concedits. En concret: Ampliació fins al 30 d'abril de 2020 dels terminis de pagament de les liquidacions (no rebuts) ja notificades i el període voluntari dels quals d'ingrés no haja finalitzat el 18 de març de 2020. Ampliació fins al 20 de maig de 2020 dels terminis de pagament de les liquidacions (no rebuts) que es notifiquen a partir del 18 de març de 2020. Ampliació fins al 30 d'abril de 2020 dels terminis de fraccionaments ja concedits amb venciment 5 d'abril de 2020. OCTAU: A més, es van a articular totes les mesures per a garantir que la totalitat de tràmits amb l'Agència Tributària es puguen realitzar per via telemàtica o telefònica: A este efecte, de forma immediata, l'Agència Municipal Tributària realitzarà la posada a disposició en format electrònic de totes les notificacions d'àmbit tributari. Així mateix, tots els ciutadans podran realitzar les seues gestions tributàries per telèfon mitjançant gravació de veu i a través de l'Oficina Virtual Tributària. S'insta al fet que aquells ciutadans que no ho hagen fet fins hui , subministren les seues dades de contacte, telèfon mòbil i correu electrònic a l'AMT en el telèfon 968355002. Para aquelles persones que no disposen de certificat electrònic, l'AMT facilitarà l'accés a les notificacions electròniques que es generen mitjançant un sistema d'autenticació alternatiu. Finalmente, l'alcalde va informar “anem a demanar al Govern d'Espanya que duga a terme les modificacions necessàries en la legislació tributària per a millorar els beneficis fiscals i les normes de gestió dels tributs”.   Font: Ayto Múrcia Centre de Mitjans 20.03.2020